Mag de woningbouw mij ambulante begeleiding op dwingen?

Ik woon begeleid in Zuidlaren, heb een eigen woning met een aparte slaapkamer die ik nu met de eigen beidrage ''AWBZ'' huur. Hiervoor had ik een andere woning in Zuidlaren en mensen hadden geregeld last van mijn muziek. Hierdoor is er een aantal keer politie bij mijn huis geweest en heb ik een keer een gesprek gehad met de woningbouw en een wijkagent. Afgesproken is toen dat als ik mij een jaar gedeisd zou houden ik ook pas in aanmerking zou kunnen komen voor een andere woning. Dit is allemaal verleden tijd en nu twee jaar later nooit geen klachten gehad. Omdat ik ook totaal geen begeleiding nodig heb zeg ik binnenkort mijn AWBZ op, dit houd in dat ik zelf mijn woning ga huren. Toch wil de woningbouw dat ik nog ambulant begeleid word, anders mag ik deze woning niet huren.. Terwijl ik er nu al anderhalf jaar woon. Ook sta ik al langer dan drie jaar ingeschreven bij de woningbouw ''betreft De Woonborg, Vries'' ik heb geen begeleiding nodig regel alles zelf, de begeleidster die nu één maal in de week komt rookt een sigaretje, we praten even over het weer en de mevrouw gaat weer. Ik heb ook geen maatregel heb geen stoornissen als ADHD of PDD NOS, van de AWBZ krijg ik trouwens ook elke week geld terug om eten van te kopen. Wanneer ik dit opzeg betaal ik dus huur water gas en licht, als ik ambulante begeleiding zou krijgen moet ik daar ook voor betalen. Je kan toch iemand niet dwingen te betalen voor iets wat diegene niet wil?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
11 jaar geleden
Waar ga je alles dan van betalen werk je?

Antwoorden (2)

Ten eerste vervelende situatie zo!
Verder is het misschien een mogelijkheid dat je begeleidster hierin bemiddeld en kan verklaren dat je de begeleiding niet nodig hebt.

En staat er iets in je huurovereenkomst waardoor ze dit kunnen afdwingen?
Dit is wel belangrijk na te zoeken.
eventueel je zaak voorleggen aan juridisch loket voor advies!
sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso kan niemand je dwingen begeleiding te hebben, maar stel je vraag aan je begeleidster dan heb je tenminste iets te vragen. Maak met degene het plan dat je zorgt, dat je stroomt naar zelfstandig wonen en geen begeleiding, zonder problemen van dat buren gaan klagen, laat de woningbouw zien dat je "leert"een goede buur te zijn, door iets aan die klachten, of die terecht zijn kunnen we zo even niet zien, maar door even mee te werken kan je zo je droom huis vinden/krijgen.